søndag den 11. april 2010

Tak Gud!

Jeg havde tænkt mig at tonen her på min blog skulle være munter og let, både fordi jeg normalt er en glad optimist, men også for at I gider læse det.

Jeg regner normalt ikke mig selv for specielt troende, men i går skete der noget grimt jeg godt vil dele med jer. Søn var på vej til arbejde på sin fine nye knallert, da han blev kørt ned i en højresvingsulykke. Heldigvis skete der ham ikke noget udover en megabule på hoften og en skrabet knæ. Godt han har gået til JuJutsu i så mange år, så han ved hvordan man falder korrekt. Hun indrømmede straks sin skyld, da politiet kom. Søns fine dyre knallert er helt smadret og konfiskeret og skal testes for modifikationer, og han er bare helt nede i kulkælderen, for han har sparet op til den i halvandet år, og har jo ikke mange penge at gøre godt med - og nu var det endelig forår!

Jeg måtte kramme ham mange gange og blev ved med at sige at det vigtigeste er at han er i live, at der ikke skete ham noget og at at ting kan erstattes. Det er svært for en 16-års knægt at forstå.

Men hvorfor FANDEN drejer folk til højre uden at være 1.000 procent sikker på at der ikke er nogen!!!???!!!

Og hvorfor FANDEN havde søn ikke styrthjelm på!!!???!!!

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, hvis min lille dreng var taget fra mig!
TAK, Gud!

4 kommentarer:

  1. Så er det nu alligevel godt at have Mor til at trøste!

    Jeg kender godt det der med, at man indimellem får en fornemmelse af, at nogen eller noget har holdt hånden over en, og man føler trang til at sige tak.

    Troende - tjah, det er jo ikke rigtig på mode at være det, men mon ikke de fleste alligevel er det på en eller anden måde i et eller andet omfang?

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, det er jo det man har mødre til. ;)

    Ja, som min far udtrykker det "når man hænger ud over afgrunden med kun neglene i kanten, så tror selv den mest stædige ateist" - og han har nok ret et langt stykke hen ad vejen.

    Jeg forstår ikke helt det der med at det nærmest er blevet smart at være ikke-troende, men så tror folk til gengæld på så meget andet underligt, f.eks. numerologi, som jeg tror er noget ævl.

    SvarSlet
  3. Tack gode Gud att det gick bra och att din son är frisk och i livet! Jag är själv troende - tror definitivt på Gud och änglar och en mening med livet!

    Jag tror att det liv vi lever här bara är en liten, liten bit av den stora vida verkligheten och att vi är så mycket mer än bara den kropp vi "bor" i just nu! Det hindrar ju inte att vi vill vara kvar här så länge som det går och göra det bästa av vårt liv.

    Ateister gör mig faktiskt ledsen! Tack för att du skrev som du gjorde och hoppas att det ordnar sig bra för sin son!

    Kram från Charlotte

    SvarSlet
  4. Tak, Charlotte.

    Jeg er også troende, når jeg skrev at jeg ikke er specielt troende er det fordi jeg ikke går i kirke og jeg be'r ikke hver dag. Jeg be'r kun når der er noget alvorligt, som regel på vegne af andre, som f.eks. da min svigermor var så syg at hun nærmest var døende. Når jeg be'r så sjældent, så forventer jeg til gengæld også at blive hørt. ;)

    Jeg håber også at møde alle dem jeg har mistet og savner hver dag en gang i et andet liv, et andet sted.

    Faktisk er jeg i gang med at læse bibelen, klik bøger, og du kan finde et par blogpost om det.

    Ha' en rigtig go' weekend. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...