torsdag den 30. juni 2011

Konad kunst

Konad-waffornoed, spørger I.

Ja, det vidste jeg heller ikke for et års tid siden, men det er virkeligt smart, så det vil jeg dele med jer. Det er neglelak-stempling. Det er supernemt, tager ingen tid og ser fantastisk ud.

Man skal bruge: et stempel (jeg valgte det dobbelte og det er virkelig godt), en skraber og en holder til pladerne er også en go' investering, så skraber man nemlig ikke lak ud på bordet.
Og så skal man selvfølgelig bruge plader med mønstre, de ser sådan ud:
Man kan købe Konad plader mange steder, men jeg fandt dem faktisk billigst hos KonadDenmark, hvor de koster 60 kr. stykket. Man kan også købe dem på eBay, Amazon og lignende steder, men så risikerer man jo at der ryger told og moms og alt muligt andet ubehageligt på. Pladerne er en go' investering, da de aldrig bliver slidt op. Jeg er nu oppe på 20 stk., da jeg var heldig at købe 9 stk. brugte.

Her er et par eksempler - det første er et design jeg lavede på min niece, som ønskede sig diamanter og stjerner:
Det fik hun, og jeg kom også et par rhinstene i.

Dette er mine egne negle, den grå vandt jeg på BeautySpace.dk, den er fra Opi og hedder "Skull and Glossbones" (jeg elsker det navn). Det er en kedelig lysegrå, men den er en rigtig go' base til stempling, så den tror jeg at jeg kommer til at bruge rigtig meget. Her har jeg lavet røde kys, som fik hele den lokale Matas til at stimle sammen:

Det er som sagt supernemt: man pensler lidt lak (og det behøver ikke være Konads speciallakker) i motivet, skraber det over med skraberen, løfter motivet op med stemplet og stempler det over på sin negl - voila, superflotte negle alle lægger mærke til. Og det tager højst fem minutter at dekorere alle ti negle.

Her er Konads egen video i hvordan det gøres:


Go' fornøjelse - jeg ved i hvert fald godt hvad mine lommepenge skal gå til.

5 kommentarer:

  1. Det er godt nok smart. Sådan et sæt må jeg have fat i på en eller anden måde.

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, det er simpelthen genialt, og nu har du jo fået alle tipsene. :)

    SvarSlet
  3. Sanne, du navigerer jo som en kender i den store negletrend. Cool.

    SvarSlet
  4. Hej Sanne og andre folk, der er dobbelt-stamper og skraber til 30 kr. hos Nelly.com(fri fragt!) Konadpladerne ligger mellem 30-45 :)

    SvarSlet
  5. -> Tak, Anette. :) Søn kalder mig neglenørd, og det er nok ikke helt løgn. Jeg har altid været vild med at lave fine negle.

    -> Anonym, tak for tippet, jeg smutter straks over og kigger hos Nelly, det ku' jo være at der var en enkelt lille plade jeg ikke kunne leve uden.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...