torsdag den 1. august 2013

ALT for Damerne, august 1955

Så har jeg scannet masser af læsestof til jer fra ALT for Damernes august nummer (31) fra 1955. Denne gang har jeg scannet meget læsestof, da jeg håber det stadig er muligt at flyde i hængekøjen og hyggelæse. Husk at alt kan klikkes op i ekstra stort og læsbart format. Flot forside som altid:
Blusen minder mig meget om Audrey Hepburn.

Her har jeg scannet en længere artikel om Poul Henningensens (vores allesammens PH) hjem - Lad farverne fortælle:



Prinsesse Margaret morer sig, og der er vist en spirende romance på vej:
Er det kun mig som tænker "Prinsessen holder fridag"?



Og mode skal vi selvfølgelig ikke snydes for, her er det noget så sjældent som Mange slags slacks:

Og her er de så, pæne og praktiske og brugbare i det kommende efterår:

Og moden strikker man jo også selv, denne fine grønne sommersag er Altid aktuel:

Her har I opskriften til den:

Lidt indretningstips er der også at hente, her Til Taffel, Television eller Te:
Det var før det hed TV.

Jeg er jo vild med gamle biler, så jeg kunne selvfølgelig ikke stå for denne søde og charmerende historie om en gammel bil:



Og lidt reklamer skal vi da ha' til slut, her er det hele Danmarks verdensberømte lille Per:

Bedre end mors - nok den største kompliment en husmor kan få:

Tyg Dandy, det slanker - jeg er i hvert fald helt vild med kjolen, eller er det en meget glamorøs underkjole:
 

Æg shampoo i portionspakninger - på den måde fik man selvfølgelig kunderne til at bruge noget mere:
  

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det lyder nærmest lidt klamt, men jeg kan huske at min mor brugte en æggeblomme i håret, som hårkur, da jeg var barn - så det må man ha' troet på den gang. ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...