torsdag den 6. februar 2014

Nyt retrotøj

Det er ikke særligt tit jeg får nyt tøj, og det er ikke nogen klage, det er bare sådan det er. Det er skyldes nok min stil, jeg falder sjældent over noget, men omvendt kan jeg prale af at jeg meget sjældent laver fejlkøb, for jeg ved hvad jeg kan li'. Da jeg kender min stil så godt, betyder også at jeg elsker mit tøj i årevis, og først skiller mig af med det, når jeg er træt af det. Faktisk har jeg ikke fået nyt tøj i to år, bortset fra det jeg fik af Søde Ægtemand i januar sidste år.

Men for et par uger var jeg inde og besøge Rude på Istedgade i København. Flere kolleger havde uafhængigt af hinanden anbefalet mig butikken, da de kunne se at det var min stil. De forhandler nyproduceret tøj i halvtredserstilen, som jeg holder så meget af. Jeg var så heldig at der var udsalg, så jeg slæbte en kæmpe bunke tøj ind i omklædningsrummet, men der var noget galt med det. For det strammede om brystet og var for stort i taljen, så ak, jeg måtte gå næsten tomhændet derfra - bortset fra denne smukke lambswool cardigan, som søde ægtemand fandt til mig:

Grå er min basisfarve og jeg er helt vild med rhinstenene i forskellige farver:
De tilføjer farver på den gode måde og glitrer ikke mere end at jeg kan bruge den på arbejde. Og den er bare det blødeste, luneste at have på.

Når nu vi endelig var kørt hele vejen ind til Istedgade, foreslog jeg at vi gik en tur, selvom det var bidende koldt og sneede. På tilbagevejen gik vi forbi Rockahula, som jeg havde siddet og kigget på på nettet. Her var der meget mere gevinst, den grå klassiske nederdel sidder fantastisk:
Den er fra Collectif og har et svagt lilla skær, så den ser virkelig godt ud sammen med en af mine mørkelilla cardiganer, som jeg ikke har brugt i et stykke tid.

Og så har jeg længe haft en rød stram nederdel på min ønskeseddel, så jeg var glad, da jeg fandt denne til kun 249 kr.:

Den er fra Voodoo Vixen, og se lige gå-læggene bagpå, så fint:
Den grå cardigan øverst passer faktisk superfint til den.

Uuh, det er farligt at slippe mig løs i sådan en butik, når nu det hele er min stil. :) Denne her fuldstændigt vidunderlige kjole minder mig utroligt meget om Joan Harris fra Mad Men:
Den er fra Daisy Dapper, og bare det at jeg så slank ud i den er da grund nok til at købe den! Den søde dame i butikken udbrød spontant at den klædte mig utroligt godt. Og nej, I får mig ikke at se i den, for jeg er både gammel og ufotogen.

Og den sidste kjole jeg har købt er faktisk ægte vintage, en skønhed fra halvtredserne, som jeg bare måtte eje:
Den er fra Trunk of Dresses,  Etsy, som nok er min yndlingskjolebutik på Etsy.

Butikken forhandler ægte gamle kjoler, men det er sjældent at der er kjoler som passer min almindelige størrelse medium, det er som regel mest str. small og extra-small, æv. Så jeg turde dårligt tro mine egne øjne, da jeg så at denne havde de perfekte mål til mig. Se lige detaljerne oppe i halsen:

Og taljen er på skrå og lommerne er helt fantastiske:
Jeg glæder mig helt vildt til den kommer med posten. Selv søn har sagt at den er skøn.

Og så overraskede SÆ mig igen ved at sige at han godt ville forære mig mit nye tøj. Han er altså en OK ægtemand! ;)

2 kommentarer:

  1. Tillykke med den skønne cardigan! Spændende at der findes en forretning med nyproduceret tøj i halvtredserstilen.
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes faktisk temmelig meget, så jeg må hellere spare sammen. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...