torsdag den 15. januar 2015

Udrensning, del 1: Garderoben

Jeg har gang i et projekt her i det nye år. Jeg skal gennemgå alt mit tøj, min makeup og min neglelakssamling for at finde ud hvad der duer og hvad der ikke gør. Jeg rydder faktisk op i det hele jævnligt, men nu har jeg fundet på at jeg skal prøve det tøj der sjældent bliver brugt (og ditto for makeup og lak), for at finde ud hvorfor det ikke bliver brugt så tit. Måske er det snittet, farven, længden, udskæringen? På den måde finder jeg enten nye yndlinger eller får ryddet op og sendt til nærmeste genbrugsbutik. Lidt luft i skabet vil aldrig skade.

Det startede faktisk nytårsaftensdag, hvor jeg skulle finde ud af hvad skulle have på om aftenen. Jeg gik i kælderen, hvor mit selskabstøj hænger (der er jo ingen grund til at bladre i pailletkjoler til hverdag), og tog en stabel med op. Her sorterede jeg hurtigt en kjole fra, som var for kort. Da jeg var færdig og skulle hænge det hele på plads i skabet i kælderen igen, begyndte jeg at bladre og sorterede hurtigt 6-7 ting fra. Det greb om sig, og jeg endte i skabet ved siden af og pludselig havde jeg fyldt en kæmpe Ikea-pappose:
Sannes blog

Det føltes faktisk rigtig godt. Jeg fandt også denne lysegule halvtredseragtige sommerkjole, som jeg havde savnet, men var sikker på at jeg for længst havde sendt til genbrug:

Så i nærmeste fremtid vil jeg finde tøj frem om aftenen, og ikke bare gribe efter det sikre. På den måde vil jeg også finde på nye ”sæt”, som kan friske lidt op på hverdagen.

For sportens skyld vil jeg notere hvad jeg sorterer fra, for til næste nytår kan jeg overhovedet ikke huske det. Så det bliver sjovt at se hvor lang listen bliver.

I næste uge vil jeg skrive om makeup, så klik tilbage igen på næste torsdag.

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg burde også tage en bliv-smid-væk rundte i skabe og skuffer :D
    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nok meget sundt at kigge det hele kritisk igennem en gang imellem. Og velkommen til min blog, Anne. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...