fredag den 30. januar 2009

Havregrynssmåkager

Nu får I opskriften her, da jeg ikke kan bage og sende til alle mine søde læsere. De er supernemme at bage, smager herligt og så er de billige - hvilket harmonerer meget godt med alle de penge jeg har snoldet for den sidste uges tid.

Havregrynssmåkager ca. 20-25 stk.
1 æg
1 kop sukker
25 gram smør
1 kop havregryn
1 kop mel
1 tsk bagepulver

1 spsk vanille
eller
2 spsk kakao

Jeg plejer at lave dobbeltportion, så jeg kan dele dejen i to halvdele og tilsætte vanille i den ene halvdel og kakao i den anden.

Rør æg og sukker skummende, smelt smørret og tilsæt det. Tilsæt alle de tørre ting, bland først bagepulveret i melet.

Formes med to theskeer (dyppes i koldt vand) til små toppe, lav lidt afstand, da de flyder lidt ud.

Bages 8-10 min. ved 175 grader. De skal kun være svagt lysebrune, da de ellers bliver hårde. Køler på en rist og gemmes i en dåse, gerne pæn.


Nej det er ikke mine småkager på billedet, men de ligner meget godt.
Go' fornøjelse, go' appetit og rigtig go' weekend! :)

3 kommentarer:

  1. Det lyder meget lækkert, Sanne! Gad vide om jeg ikke kan lokke Monsieur til at bage en portion ...

    God weekend til jer :-)

    SvarSlet
  2. Det tror jeg godt du kan, de er virkelig supernemme og smager herligt. Halvdelen af de ca. 75 jeg bagte er allerede fordampet! :)

    SvarSlet
  3. Hej Sanne!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...