fredag den 30. januar 2009

Havregrynssmåkager

Nu får I opskriften her, da jeg ikke kan bage og sende til alle mine søde læsere. De er supernemme at bage, smager herligt og så er de billige - hvilket harmonerer meget godt med alle de penge jeg har snoldet for den sidste uges tid.

Havregrynssmåkager ca. 20-25 stk.
1 æg
1 kop sukker
25 gram smør
1 kop havregryn
1 kop mel
1 tsk bagepulver

1 spsk vanille
eller
2 spsk kakao

Jeg plejer at lave dobbeltportion, så jeg kan dele dejen i to halvdele og tilsætte vanille i den ene halvdel og kakao i den anden.

Rør æg og sukker skummende, smelt smørret og tilsæt det. Tilsæt alle de tørre ting, bland først bagepulveret i melet.

Formes med to theskeer (dyppes i koldt vand) til små toppe, lav lidt afstand, da de flyder lidt ud.

Bages 8-10 min. ved 175 grader. De skal kun være svagt lysebrune, da de ellers bliver hårde. Køler på en rist og gemmes i en dåse, gerne pæn.


Nej det er ikke mine småkager på billedet, men de ligner meget godt.
Go' fornøjelse, go' appetit og rigtig go' weekend! :)

2 kommentarer:

  1. Det lyder meget lækkert, Sanne! Gad vide om jeg ikke kan lokke Monsieur til at bage en portion ...

    God weekend til jer :-)

    SvarSlet
  2. Det tror jeg godt du kan, de er virkelig supernemme og smager herligt. Halvdelen af de ca. 75 jeg bagte er allerede fordampet! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...