onsdag den 27. maj 2009

Mandagstema: Vanskeligheder

Bedre sent end aldrig. Mandagens tema er "trøbbel", altså vanskeligheder på dansk.
En skildpadde som ligger på ryggen er i vanskeligheder, for hvis ikke den kan vende sig om, dør den:
Men ikke ret længe, så går den i gang med at vippe:
Og for en sund skildpadde er det ingen kunst at vende sig om, her er Tobias allerede på siden:
Og her er han så på ret køl igen, klar til at indtage haven:

Tobias er en russisk landskildpadde på ca. 75 år (jep, det er menneskeår), som har været min ven i 29 år nu. Jeg købte ham for 80 kr. (i dag koster de lidt over 2.000 kr.), måtte endda låne de 40 af min meget nye kæreste, som syntes jeg var skrupskør. Det synes han vist ind imellem stadig at jeg er, men det var trods alt ham som ville giftes med mig. Tobias er piercet i skjoldet, og nej, det er ikke dyreplageri. Kan sammenlignes med når vi klipper negle. Og for en frihedselsker som ham, ville det være mere dyreplageri at spærre ham inde i et bur. Vi binder en snor i ham og så går han frit omkring i det meste af baghaven som det passer ham. En skildpadde er verdens nemmeste dyr, passer sig selv om sommeren, sover hele vinteren og der er ikke nogen chancer for allergi - og så skulle de bringe lykke ifølge kinesisk overtro. :)

5 kommentarer:

  1. Utroligt! Det troede jeg ikke, de kunne. Hvorfor ville du egentlig absolut have ham - fordi han bringer lykke?

    SvarSlet
  2. -> Sommertid, jeg har altid elsket skildpadder, så lidt ved jeg om dem.

    -> Rasmine, jeg har altid været vant til skildpadder da min far har haft en i 36 år, den døde desværre af sygdom, ca. 180 år gammel. Jeg synes de er kønne og meget specielle på en go' måde. Ellers kan jeg ikke forklare hvorfor det lige blev skildpadder som jeg kastede min kærlighed på. Det med lykken fandt jeg først ud af for et par år siden.

    SvarSlet
  3. Ej.. den er jo skøn..
    Sådan en vil jeg også ha :D

    SvarSlet
  4. Det var rigtig dejligt at læse om Tobias, Sanne! Sikke en lille skat, og tænk at han er 75 år, hihi ;-)

    SvarSlet
  5. Kære Sanne, nu har jeg skrevet en blogpost om blogtræffet den 27/6 klokken 17 :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...