søndag den 30. august 2009

Copenhagen Historic Grand Prix
eller "Øreproppernes dag"

Vores sidste feriedag forkælede søde ægtemand mig med fribilletter til Copenhagen Historic Grand Prix. Der er en fantastisk stemning, og også i år var vi heldige med vejret.

Det bli'r en billedserie i dag, husk at alle billeder kan klikkes op i stort format.

Min yndlingsklasse er den der hedder "op til 1947", altså de rigtig gamle biler, her ses min yndlings i klassen:
En skøn gammel Citröen Avant.

En fin gammel Bugatti fra samme klasse.

MG'er var der en del af.

Og de kommer også til skade ind imellem, så bli'r bulen lige rettet og slebet til.

Endnu en gammel yndling - en Jaguar C, som både ryger og lamer når den ræser derudaf.

Hundehuset fylder 50 i år, så der var "mini-parade" (klik billedet op i stort for at se række af små Mascotter)

Mascotterne havde inviteret en anden mini med i paraden, nemlig Fiat 500.

Otto Reedtz-Thott i sin lille og temmelig hærgede Lotus Elan, han vandt sin klasse om søndagen.

Og her ses Prins Joachim i fuld fart rundt i Mercedes svinget. Han vandt DM i sin klasse i år.

Prins Joachim og venner i pitten.

Thorkild Thyrrings bil.

Normalt er jeg ikke vild med Custom Cars, men denne var ret flot lavet.

Her ses den forfra.

Det var meningen at denne slambert af en Dragster skulle startes op kl. 15, men det var der vist en del problemer med, så det oplevede vi ikke.

Mærkværdig maskine med nogle imponerende bagdæk!

Lille Dyt trænger til nye dæk, og det er selvfølgelig ikke en almindelig størrelse man river ned af hylderne i den lokale dækbiks, så det er med at være om sig.

I parken er der gratis parkering for gamle biler, Classic Car Park, her ses Lille Dyt i rækken.

Det var en herlig dag at slutte ferien af med. :)

6 kommentarer:

  1. Det må godt nok have været skægt!

    Jeg kan af en eller anden grund ikke stå for de der gamle Citroëner. Min far var lige ved at købe en ny, der lignede meget, engang først i halvtredserne, og min mor og jeg var med ude at prøvekøre. Det blev i stedet til en mere moderne udseende Austin, som ikke er blevet nogen klassiker.

    Vi får vel snart nogle billeder af den nyerhvervede motorcykel ...

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, det er superfedt at være derinde, jeg tror faktisk også at det er sjovt for folk som ikke er lige så bilbims som jeg pga stemningen. Citroën Avant er på min liste over biler jeg skal eje ... en dag!

    Nu ikke røbe for meget! ;) Men jo, der skal nok snart komme billeder af den glade dreng på hans nyerhvervelse. :)

    SvarSlet
  3. Hvor mange biler har du egentlig planer om at komme til at eje? Lad os se en ønskeseddel!

    SvarSlet
  4. -> Rasmine, sjovt du nævner det. Det er faktisk i støbeskeen. :)

    SvarSlet
  5. Jeg kan egentlig godt forstå, at der er mange MG'er, for der er altså mere stil over dem end de fleste andre sportsvogne. Underligt, at MG ikke er genopstået som "retro", men tror du ikke, det kommer snart?

    Sikken en "Grand Prix" begivenhed, det er så flot. Det skal jeg se næste år. Hvordan kan det være at Citroen'en ser så spændende ud? Den så jo gammeldags ud allerede dengang, da den var ny! Men herlig, det er den. Jeg har desværre kun prøvet sådan en to gange. Reservedelene var meget dyre, så ejeren (min sanglærer) solgte den igen.

    "Lille Dyt" ser så moderne ud, så det er næsten ikke til at forstå, at det er en "veteranbil" som er næsten 40 år gammel! Flot!

    SvarSlet
  6. -> Donald, du har ret, MG'er er bare klasse! Jeg ved ikke om MG'en genopstår som moderne retro model, ligesom Morganen gør.

    Jeg kan varmt anbefale dig at tage derind, der er en fantastisk stemning. Jeg tror faktisk også Avant'en var en smule retro allerede dengang.

    Lille Dyt blev designet i 1963, så han er faktisk en halvgammel herre, men han var også supersmart og yderst futurisk dengang han blev lanceret. Den var verdens mest aerodynamiske bil midt i 60'erne.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...