torsdag den 3. november 2011

Strut

Det er bonustid! Jep, der er allerede gået et kvartal igen, utroligt men sandt! Jeg forstår det heller ikke, og inden vi når at blinke med øjnene er det jo jul. Nå, jeg elsker jul, så absolut ingen klager herfra. Bonustid er lig snoldetid, lidt snold må der være plads til, selvom der skal lægges til side til vores USA tur til februar. Så jeg har investeret i et strutskørt:
Jep, et strutskørt! Jeg er jo vild med halvtredserne og klæder mig helst altid i stilen fra dengang kvinder lignede kvinder, men jeg har en tilståelse: jeg har faktisk aldrig ejet et strutskørt, selvom jeg har adskillige kjoler som det ville klæde med et sådant under:

Den gråbrune kjole skal snarest nyde godt af min nyeste investering. Jeg er dog ikke så modig at jeg vil bruge det på arbejde, men det skal bruges ved enhver given lejlighed der er bare den mindste smule festlig. Jeg har købt det hos Doris Design, og det koster ca. 550 danske kroner (der er 36 meter stof i et skørt!), men det er fra England, så der ryger ikke alt muligt ækel told og moms på.

Og for nu at blive i halvtredserafdelingen, så har jeg fundet min absolutte yndlingssanger (udover Elvis, naturligvis) på vinyl på Amazon – Sam Cooke:
Jeg glæder mig rigtig meget til også at kunne spille ham på pladespilleren, det er bare noget helt andet end at smide en skive i CD-spillen. Ved I hvem han er? Jeg er sikker på at I kender Wonderful World, den kender alle og den har været brugt i rigtig mange film:

Jeg elsker bare hans stemme!

5 kommentarer:

  1. Du har åbenbart næse for den slags! Jeg har heller aldrig haft sådan et skørt og kendte heller ingen, der havde det, da jeg var teenager i 50'erne. Vi havde nogle opofrende mødre, der stivede og strøg alle vores vide bomuldsskørter.

    Men jeg må absolut have sådan et! Jeg havde ellers allerede opgivet på forhånd, fordi jeg syntes, det så ærkeamerikansk ud, og jeg under ingen omstændigheder ville betale den der uhyrlige told.

    Derimod vil jeg helst forskånes for både Elvis og Sam ;-)

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, ja, det kan meget nemt blive frygteligt amerikansk og en smule plat. Skønne mødre I har haft, men det svarer vel til at jeg stryger søns skjorter - og han har MANGE. ;)

    Det var Vixen Vintage som skrev om det på sin blog:
    http://vixenvintage.blogspot.com/2011/10/doris-petticoats.html

    Her har hun skrevet lidt om hvordan man bruger et strutskørt:
    http://vixenvintage.blogspot.com/2011/10/petticoat-inspiration.html

    Jeg skal nok holde Sam for mig selv, jeg synes nu han er aldeles fantastisk.

    SvarSlet
  3. Hejsa :-)

    Er det en kjole jeg kan købe......jeg bruger str. M (40)

    Betty

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager, kjolen er ikke til salg. Jeg er selv meget glad for den, men den er fra H&M, så mon ikke du kan finde den på f.eks. TrendSales? hilsen Sanne

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...