torsdag den 23. august 2012

Bryllupskager

I morgen er det vores bryllupsdag - 21 år er det siden. Jeg har tidligere fortalt jer historien om hvordan vi blev kærester. I dag vil jeg vise jer vores bryllupskage:

Som jeg åbenbart begik en stor synd ved selv at bage. Jeg har nemlig sidenhen hørt at det bringer alverdens ulykke, men det har heldigvis ikke holdt stik med os. Det er en kage lavet næsten udelukkende af marcipan, så den blev temmelig dyr i august måned. Men den er meget nem at lave og så kan man jo pynte på livet løs. Min far smedede en hjerteform, for den gang kunne man ikke købe alverdens fancy kageforme:

Jeg beklager kvaliteten af de gamle scannede billeder, jeg orkede ikke at finde originalerne frem og scanne forfra.

Mange år senere spurgte min bedste veninde om jeg ville bage bryllupskage til hende og hendes mand? Jamen, selvfølgelig. Jeg glemte bare lige at spørge til hvor mange personer - lidt over 90!!! Så den kostede mig to fridage, til gengæld blev de så flotte at mange ikke ville tro at jeg havde lavet dem selv:

TILLYKKE til os, min skat! :)

PS: I skal da ikke snydes for opskriften.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med bryllupsdagen, Sanne! Jeg vidste ikke, at du laver de skønneste kager - det må være en dejlig hobby.
    Og så elsker jeg jo at se gamle billeder.

    SvarSlet
  2. Tak Madame. Jeg hader at lave mad, men kager og desserter, det er lige mig. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...