torsdag den 15. november 2012

ALT for Damerne, november 1952

Så er det tid til en kig i et af mine gamle Alt for Damerne, denne gang er det fra november 1952. Husk at alle billeder kan klikkes op i større format, så det bliver mere læsbart. 

Denne gang bryder jeg mig faktisk ikke så meget om forsiden. Jo da, hun er køn, dragten er fin og det er den store grønne kommode da også, men hun er ALT for tynd og står temmelig skabet.
Jeg har også en mørkebrun mink-muffe, som Søde Ægtemand hader og som jeg elsker og bruger ved enhver given lejlighed, når jeg skal være fin. Jeg føler mig meget elegant med hænderne indeni den.

Vi starter med en seriøs artikel om hvem der mon bliver Amerikas nye "værtinde". Dengang hed det ikke førstedame, men en værtinde var jo også en alvorlig og respekteret sag først i halvtredserne.


En strikkeopskrift på en nem sjælevarmer:
Måske jeg skulle smede mig sådan een, for den er da bestemt ikke dum.

Og sy kan man også. Her er mønstre på fine kjoler i alle størrelser:
Jeg ville utroligt gerne eje den voksne model med de ternede detaljer. Den er bare fin!

Og vi bli'r lidt ved moden, her tales der om lang og svaj:

Konkurrencer med alskens luksuriøse uopnåeligheder var der også ind imellem. Her kan man vinde "enhver kvindes ønskevogn":

Kan I genkende den? Renault 4CV alias vores lille Nolte, som jeg tidligere har fortalt jer om.

Og så har jeg selvfølgelig scannet en omgang reklamer, for dem elsker jeg. De var så fine og elegante dengang, jeg ville ønske at de ville tage stilen op igen. Her er Paris' særegne stemning indfanget på flaske:

Og man kunne blive stjerne i Ponds farvefilm - lær kunsten at være smuk:

Pan-cake makeup, jeg tror faktisk det eksisterer endnu, men jeg har aldrig prøvet den. Tror det er en kraftig sag, som virker bedst på film.

Videre til andre ting kvinder har brug for, for hvorfor udsætte traveturen når man kan bruge Cellox:

Og sugende materiale til en anden kropsdel kan man også få og det endda i alle farver og alle kvaliteter:

Men der var også ind imellem reklamer for helt andre ting, såsom disse tre fine stole:


Jeg har tidligere vist jer "klip" fra ALT for Damerne, juli 1952, hvis I har lyst til en gensyn.

3 kommentarer:

  1. Wow, hvor er det spændende, Sanne - jeg deler din glæde ved en fx moden i 50'erne, og kjolen med de ternede detaljer er bare så fin! Også stolene på det nederste billede.

    SvarSlet
  2. Welcome to my blog, Carrå. I do too, and I've planned scanning the magazines in the same month as they were published. Have you noticed that I have an English version of my blog too, if you find Danish hard to read. Just click the British flag at the top right. Have a lovely day, dear. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...