torsdag den 22. november 2012

Trælimstricket

Jeg er nødt til at dele et trick med jer, som jeg har læst om på nettet for et stykke tid siden og nu fået prøvet selv - trælimstricket. Jeg ELSKER glimmerlakker, men jeg HADER at rense dem af, for det er da bare dødens pølse for at sige det mildt. Men nu er løsningen her, man skal bruge noget trælim (PVA lim), det kommer man over i en tom neglelaksflaske (og hvem har ikke sådan een på lager?), for så kan man male det på på normal vis. Tricket er at male et temmelig tykt lag lim på neglen, for så er det lige til at pille af igen. Limen er lidt længere tid om at tørre en et tykt lag almindelig lak, men når limen er blevet klar i stedet for hvid, så er den klar til at komme glimmerlak på. Her har jeg tre lag på og det er tre dage gammelt: 

Der er kommet en chip i tommelfingeren, som det ses, men det kan jo være at den var kommet alligevel. Jeg havde det på fra søndag til søndag, så holdbarheden er bestemt OK og det var helt hyggeligt at pille lakken af i store flager. Brug en træpind, så du ikke ødelægger dine andre negle.

Den grønne glimmerlak er helt ny, det er Piccadilly Arcade fra Nails Inc. Den lilla glimmerlak er OPI's Divine Swine fra Muppet kollektionen sidste jul.

Jeg spurgte Søde Ægtemand om han mon havde en dunk trælim på værkstedet og det havde han da. Han rystede grinende på hovedet da han kom ind med min fyldte neglelaksflaske og sagde at det er da de mærkeligste ting han blev sat til.

Jeg har faktisk set at man nu kan købe "peel-off" underlak til glimmerlakker, men det er i virkeligheden ikke andet en almindelig PVA-lim, så har din mand det stående på hylden låner du bare lidt af det. ;)

1 kommentar:

  1. Det er flot, at holdbarheden er så lang - smart fundet på! Rigtig god weekend, Sanne. KH

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...