torsdag den 23. oktober 2014

På pinde

For fire år siden gav jeg mig selv en udfordring - jeg ville lære at strikke. Det har jeg nemlig aldrig kunnet, for jeg er ikke ud af en håndarbejdsfamilie, det var min svigermor og min svigerinde der imod. De frembragte den ene vidunderlige hjemmelavede ting til garderoben efter den anden. Så min svigerinde blev min strikke-coach, og det har virket, for se nu her hvad jeg har kreeret siden foråret:

En forårsgrøn cardigan med de fineste margeritknapper:
Sannes cardigan 2014
Og det er mit første mønsterstrik nogensinde, jeg er MEGET stolt!

Se lige de fine knapper:
Sannes cardigan 2014
Jeg ved ikke hvorfor farven er så underlig på dette billede, det første billede er den rigtige farve.

Derefter strikkede jeg denne nemme mohairsag:
Sannes cardigan 2014
Den er strikket af to garner, en mellemgrå mohair (meget lodden) og en grå hør med sølv i, hvilket giver en lille smule sølvglimt i det lodne, uden at det dog bliver disko. Den elsker jeg.

Og jeg er lige blevet færdig med denne hindbærpink hæklede sag:
Sannes cardigan 2014
Som var ret kedelig at hækle, da det var det samme hele tiden, men superfin er den blevet og passer perfekt. Jeg glæder mig til næste sommer hvor den bare skal misbruges.

Og ind imellem har jeg hæklet agern som en gal:
Autumn 2014
Også i guld, som skal bruges som værtindegaver i december.

Strikning og hækling er det bedste antistress middel jeg endnu har fundet, og at jeg så skaber fine brugbare ting er jo kun en ekstra bonus.

PS: Bemærkede I ginen? Den har Søde Ægtemand foræret mig, og jeg er helt vild med den! :)

2 kommentarer:

  1. Hvor er du blevet dygtig!! Og fine ting, du har frembragt.

    Jeg har samme problem, jeg er simpelthen ikke skruet sammen til den slags i mit hoved -desværre, for jeg ville også gerne kreere den slags. Da jeg var meget yngre fik jeg strikket nogle okay trøjer faktisk, men kun med megen hjælp fra min kære mor, der var perfekt til den slags. Hende har jeg ikke mere, og hovedet er blevet dårligere, så jeg tror ikke, det bliver for mig desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din supersøde kommentar, Deborah. :) Til trøst kan jeg sige at jeg heller ikke troede at jeg nogensinde ville kunne frembringe det jeg laver nu, og jeg er selvfølgelig stadig på begynderstadiet, men jeg kan klare mig selv når jeg laver ting som vist ovenfor. Jeg er jo heller ikke helt ung mere, men det har i den grad hjulpet at få mig en strikke-coach. Hvis ikke du kan finde en i omgangskredsen, så holder de fleste garnbutikker og også biblioteker ofte strikkeaftener, hvor man kan deltage og lære det fra bunden. Go' fornøjelse med det. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...