torsdag den 4. december 2014

Årets køb 2014

Jeg plejer for sjov at kåre årets køb.

Tidligere har jeg kåret:
I 2009 var det en gammel dypkoger
I 2010 var det et gammelt Pyrex målebæger, som vi stadig bruger hver dag
I 2011 var det en skøn notesbog fra Etsy
I 2012 glemte jeg det, ups.
Og sidste år var det min iPad, som jeg læser blogs på dagligt

Jeg har aldrig defineret nomineringen præcist, men generelt skal det være noget som jeg er specielt glad for og som har gjort en forskel. Så hvilket køb opfylder kriterierne i år? Tjah, det har været et ualmindeligt dyrt køb, men også fuldstændigt fantastisk. Pr. 1. marts gik jeg nemlig på deltid, og fik dermed en ugentligt fridag, nemlig onsdagen, som er udnævnt til min krea-dag. Her får jeg slappet af, været kreativ og får fred i min stressede hjerne. Så selvom det kostede mig ca. 20% af min løn (heldigvis flyttede søn lige inden, og teenagere er ikke billige i drift), så er det det hele værd, og jeg håber aldrig det slutter. I foråret fik også mit krea-værelse (søns gamle værelse), så jeg har alt mit krea-grej samlet og kan arbejde på mine projekter, mens jeg lytter til gamle plader.

Hvad jeg laver? Lidt af hvert, blandt andet denne kopi af en Kate Spade taske, som jeg endda lavede en vejledning til:

Og jeg har leget rigtig meget med mine gamle grønlænderperler, som min elskede bedste gav mig da jeg var barn. Jeg er virkelig glad for at jeg gemte dem. Her en gave til en sød kollega:
Halskæde og armbånd efter russisk mønster fundet på Pinterest. Der er mange gratis mønstre.

Jeg tegner og maler:

Og har lavet masser af julekort og til-og-fra-kort:
Pyntet med glimmer, rhinstene og perler.

Og jeg er begyndt at sy igen:
På min gamle symaskine, som min far klunsede i en container for 30 år siden og reparerede. Den er bare supergo'.

Her har jeg syet mig en bluse efter et mønster fra halvtredserne. PDF-mønstre er geniale, for det er instant-download, så man kan købe sig et mønster og sy med det samme, og stoffet kostede en tyver:
Ja, det er mig! Endelig et billede af mig på min blog. Jeg hader billeder af mig selv, så normalt er det på Instagram det foregår, for der er billederne så små at man ikke kan se hvor gammel og ufotogen jeg er. ;)

Og her en nederdel syet af stof jeg købte for ca. 25 år siden:
Den blev ret go', og jeg kunne godt tænke mig at sy den i noget andet stof.

Mit seneste projekt:

En hanefjedsmønstret nederdel med store læg fra Stof 2000:
Den blev rigtig fin og behøver ikke skørt under, da stoffet er så kraftigt. Den blev lidt stor i taljen, men det kan jeg jo lave om en anden onsdag. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...