torsdag den 12. august 2010

Vintage kjole jubel

Jeg er vild med vintage, alt hvad der er gammelt, især fra halvtredserne. Så da Rasmine sendte mig et tip om disse kjoler på lauritz.com, slog jeg til og bød i bogstaveligt talt sidste øjeblik. De var vurderet til 1.500 kr., og jeg fik dem for 475 kr., rent kup. At Lauritz så tager 275 kr. (!!!) for at proppe dem i en kasse og sende dem, er noget af en overpris! :( Jeg skulle mene deres timeløn er betalt.
Den blomstrede er fantastisk, lige mig.
Trist mannequin, smuk sølvkjole - det vil klæ' den at jeg taber mig 3-4 kilo.
Også meget elegant, men lidt for stor, tror jeg syr et par stropper på.
Til "lot'et" hørte også dette lille sæt accessories: elegante lange handsker, fin sølvperletaske og en sølvkuverttaske som passer perfekt til sølvkjolen.

De var alle temmeligt plettede og lettere snavsede, så jeg vurderede, sammen med min mor, at det var klogest at indlevere dem til rensning, så kunne jeg jo eventuelt forsøge mig med en skånsom vask i badekarret sidenhen. Min søde renserimand advarede mig mod alverdens ulykker, så det var med stor spænding at jeg hentede kjolerne i går. Alt var gået perfekt - de er nu alle som næsten nye, jubiii! :)

Jeg er allermest vild med den blomstrede, og har tænkt mig at tage den på til det årlige Opel GT træfs fest på lørdag. Men hvilke sko tager man på til sådan en fin halvtredser kjole? Mine fineste gennemsigtige halvtredser sko, selvfølgelig:

Som har de smukkeste rhinstensbesatte stilethæle:

Og så har jeg lige købt en fantastisk neglelak gennem NegleNymferne, som nok bliver den der skal pynte mine negle:


... nå, jeg må ud og pudse Lille Dyt. :)

5 kommentarer:

  1. Vi får et foto af dig i stadsen, ikke?

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er de fine :-) Og de der sko, er jeg da helt vild med. Jeg kan ikke selv gå i den slags, men beundre andre, der tør! Håber som Rasmine, at vi får dig og se i pynten.

    SvarSlet
  3. -> Rasmine og Deborah, så er jeg hjemme igen fra træf, og søde ægtemand har taget billeder af mig i mit fine 50'er dress, men da jeg hader mig selv på billeder tør jeg ikke love noget. Vi må se når har loadet alle billeder og nærstuderet dem.

    Velkommen til min blog, Deborah. :)

    SvarSlet
  4. Jeg synes, den blomstrede kjole er helt utrolig smuk, Sanne! Wauw, sikke et kup du har gjort, et stort tillykke med det hele :-)

    SvarSlet
  5. Tak, Madame, jeg synes også det var et kup. Du kan se billede af mig med den på i næste indlæg. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...