torsdag den 29. september 2011

Mit livs dyreste bog

Jeg har simpelthen købt mit livs dyreste bog! Jeg er vild med bøger, og jeg er også vild med smykker og glamourøse stjerner fra halvtredserne, så jeg har længe ønsket mig Elizabeth Taylors bog ”My Love Affair with Jewelry”.
Hun havde en helt uhyrlig samling smykker, og var især fortabt i diamanter. Hun var jo i to omgange gift med Richard Burton og han forærede hende bl.a. en diamant på 69,42 carat til 1,1 million dollars! Tak spids, for en gave! Nå, tilbage til bogen. Den er stor, velskrevet, smuk – og DYR! Og den blev ikke billigere af at hun døde i marts. Jeg havde kigget på den et par år, men syntes at 700 kr. var for dyrt. Da så damen gik hen og døde, endte det med at jeg syntes 700 kr. var billigt, ahem. At jeg så oveni var uheldig at blive fanget i tolden og måtte spytte yderligere næsten 500 kr. oveni, gør det jo ikke billigere. Men nu er den min, og jeg vil nyde den mange år fremover.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan i den grad relatere! Jeg vil også gerne have den, men under INGEN omstændigheder kan eller vil jeg betale 700 kr. for den. De har det heldigvis med at blive biligere! Jeg har en pæn samling bøger om Marilyn, som vi også begge er vilde med. Jeg kunne købe mig endnu mere fattig end jeg er :-) Hm, jeg vil prøve om jeg kan låne denne på biblioteket til en start. Tak for tip!

    SvarSlet
  2. -> Deborah, hvor er det herligt at høre at jeg ikke er alene! :) Denne bog tror jeg desværre ikke bli'r billigere foreløbig, jeg har nemlig holdt øje med den i flere år, og den er kun blevet dyrere. Den er til gengæld pengene værd. Den er simpelthen så smuk at jeg er sikker på at jeg vil nyde den i mange år fremover. Rigtig go' weekend. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...