torsdag den 14. marts 2013

Pladecoverkunst

I sidste uge var jeg med Rasmine inde i Designmuseet og se udstillingen "Pladecovers - vinylens revival", det synes jeg var ret interessant. De havde hængt en masse covere op, sorteret efter emner, altså coveret, ikke selve musikken. Der var sorte og hvide solister, mænd og kvinder, grupper, grafik, tegninger, tegneserier, natur, rejser, instrumenter, osv. osv. Der var også en tidslinie på hele den ene væg, og der var rigtig mange gamle grammofoner, hvor jeg forelskede mig i en del.

Da det ville have taget alt for lang tid at læse mig igennem det hele, snoldede jeg den fine bog om hele udstillingen med hjem:
Der er billeder af alle covere fra udstillingen i den, så den kan jeg nyde i lang tid fremover.

Udstillingen sluttede med ny vinyl! Jeg vidste godt at det findes, men ikke at denne findes:

Madonnas Confessions on a Dancefloor, som chocking pink dobbelt LP (limited edition). Den er nu indkøbt via eBay for 250 kr. til min vinylsamling.

1 kommentar:

  1. Det lyder som en spændende oplevelse - og sikke dejlige billeder du viser her! Rigtig god weekend, Sanne!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...