torsdag den 1. maj 2014

Paris, del 2: Shopping

Nå, i sidste uge viste jeg billeder fra selve turen, men hvad købte jeg med hjem, spørger I? Jeg køber normalt aldrig souvenirs, men i Paris gik jeg all-in på souvenirs.

Jeg købte selvfølgelig smykker:
To par Eiffeltårnsøreringe, et charmsarmbånd, en sølvcharm til mit rejsearmbånd og en nøglering Søde Ægtemand (SÆ) forærede mig, da vi stod under Eiffeltårnet.

Hjemmefra havde jeg planlagt at jeg ville finde en smuk rystekugle og et gammeldags souvenirtørklæde. Gode gammeldags souvenirs, som jeg godt kan lide dem. Her er rystekuglen, som oven i købet kan spille La Vie En Rose:
Den står og pynter på mit værelse.

Og jeg endte med at købe to tørklæder:
Først det sort/hvide, som blev brugt dernede, da det var hundekoldt de første to dage. Senere fandt jeg det perfekte souvenirtørklæde i ægte halvtredserstil. De kostede kun sølle 1,5 Euro stykket.

Jeg faldt også for et sjal til 6 Euro:

Meget fint i kvaliten og de fineste vævede billeder:
Det har jeg allerede puttet mig i et par gange. Jeg elsker bare sjaler, og har en stor samling.

Og jeg var da nødt til at købe en lille æske Macarons med hjem:

Lidt blandede souvenirs: et klip af migselv, som jeg ikke engang opdagede blev klippet, da jeg var så opslugt af at se musen få klippet sit portræt. En lille praktisk pung, god at ha' i lommen, og en sjov, gammel, nøgen dame som kan danse hula, når man drejer på kuglen under hendes fødder.

SÆ fandt disse skønne dækkeservietter, som også har andre billeder på bagsiden, så vi har otte forskellige motiver at hygge os med:

Vi var inde i en vidunderlig luksus-slikbutik, hvor jeg købte en lille dyr æske fransk nougat:
Jamen, vi var jo i Frankrig! ;)

Og jeg kiggede kunstnerne over skulderen alle vegne, og endte med at købe disse to små billeder:

I Shakespeare & Company købte jeg denne skønne mulepose, som mit strikketøj nok ender i, og to små herlige bøger:
Et genoptryk af Make Do and Mend fra 1943 og kærlighedsdigte. Men bøgerne var som alt andet også hundedyrt, så jeg begrænsede mig.

Et sjovt sort/hvidt ur i tidlig tresserstil:

En flot sort/hvid taske, som jeg fik for kun 15 Euro på et marked:
Den passer perfekt til de sort/hvide sko jeg købte i Tyskland.

Og i La Fayette købte jeg mig en dyr avispapirsparaply:
Sådan een havde jeg for ca 30 år siden, og har savnet den lige siden.

Jeg var også inde i en kunstnerbutik lige i nærheden af hvor vi boede, hvor jeg snusede rundt længe alene. Det var herligt, og jeg blev ekspederet af de sødeste gamle damer, som ikke talte andet en Fransk, men vi fik alligevel "snakket" lidt sammen. Jeg snoldede mig en lækker tegneblok og en akvarelpalet med 18 farver, som jeg glæder mig meget til at prøve:
Og ingen af delene var underligt nok dyre.

Og jeg købte kedelige, grimme sko:
For jeg havde simpelthen så ondt i mine fødder, så jeg købte mig det lyse par for sølle 10 Euro for at få noget andet på. Da jeg fandt ud af hvor utroligt gode de var at gå i, købte jeg mig to par mere. Så nu er jeg klar til at gå langt på mine kommende ferier.

Måske ikke den meste spændende shopping, men så i hvert fald anderledes.

I næste uge slutter Paristuren med Fraklip, glæd jer. :)

2 kommentarer:

  1. Skønne indkøb, meget kunne jeg også have faldet for og taget med hjem. Elsker den slags feriereportager. Jeg forstod ikke helt "feriearmbånd"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Deborah. Jeg syntes selv det var en lidt sjov blanding jeg kom hjem med, men jeg er glad for det hele. Rejsearmbåndet kan du se her: http://www.samati.dk/fotos/smykker.htm#rejsearmbånd
      Det er en gammel tradition fra halvtredserne at samle på charms fra de lande og steder man har besøgt. Jeg tror snart jeg blogger om det, da jeg har virkeligt mange charms og er ved at flytte dem over på et bedre armbånd. kh Sanne

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...