torsdag den 8. maj 2014

Paris, del 3: Fraklip

Eller Godt og Blandet, kunne man også kalde det. Her er sjove billeder i flæng, for jeg ser altid detaljer, som de fleste andre måske ikke ville tage billeder af.

Her viser musen en vertikal have i metroen:
En go' idé hvis man har altan.

Og et falsk brudepar på trappen op til Sacre Coeur:
De så så søde og forelskede ud, men da de skulle gå og hun løftede op i kjolen, havde hun cowboybukser og flade, sorte ballerinaer på. Ak ja, verden vil bedrages.

Et af de gamle undergrundsskilte, som desværre ikke fungerede mere:

Vores skygger foran Eiffeltårnet:
Det er mig yderst til højre.

Vi nød en kop kaffe på en cafe med udsigt til Eiffeltårnet:

En UFO!!!
Den stod på det store dyre loppemarked og indeholdt meget futuriske møbler.

Og vi så trehjulede scootere:
Det har jeg aldrig set før, men de var alle vegne, så de må være gode.

En typisk fransk bladkiosk:

I Paris sætter kærestepar hængelåse på broerne og smider nøglen i vandet, som tegn på evig kærlighed:

Og der var MANGE hængelåse:

Husbåd med amfibiebil:

Parmaskinke til folket:

Og vi var til en lyngudstjeneste, som vi selvfølgelig ikke forstod et ord af:

Fantastisk skyggeskrift i La Fayette:
Det kunne jeg godt tænke mig selv at lave, men der skal nok bøjes meget før man rammer teksten.

Beslutninger, beslutninger:

Søde Ægtemand og bedstevennen, som ikke kunne nære sig:

Og tænk sig, vi var i ostens land, men fik ikke ost til vores morgenmad, så vi endte med at købe os et lille udvalg. Her hænger det i skyggen udenfor vores vindue:

Minion påskeæg:

Har de mon også Lej et lig i Frankrig:

La Griserie - haha!

I Frankrig lukker de vand ud på det højeste punkt, som så løber nedad og renser rendestenene:

En superflot thekandekage.

Og en mystisk mand, som går gennem muren:
På vejen op til Sacre Coeur.

Så får I ikke mere Paris for den 25 øre. :)

4 kommentarer:

  1. Det var da nogle dejlige fotos fra Paris. Dem nød jeg meget. Du gav mig lyst til at komme derned igen, selvom den lyst har været helt væk meget længe :-) Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, så du også første del, hvor det var mere selve Paris, jeg viste billeder fra. Foråret kan anbefales, der er det ikke så varmt og heller ikke så turistet. :)

      Slet
  2. Wow, skønne, skønne billeder, Sanne - sikke en fantastisk tur! Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame. Ja, den kan der ikke klages over, andet end jeg godt kunne ha' brugt lidt mere tid. Der er virkelig meget at se. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...