Viser opslag med etiketten TV. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten TV. Vis alle opslag

torsdag den 5. september 2013

Matadorbiler

Har du også tænkt over hvad der er sket med bilerne fra Matador? Nå, men det har jeg. Jeg elsker nemlig både Matador og gamle biler, så det kan jo næsten ikke være anderledes. I pinsen besøgte vi Græsted Veterantræf og der havde de fundet de fleste af bilerne, som optrådte i Matador. De havde faktisk også malet kulisser, for at lave lidt ægte Matadorstemning, her er det Damernes Magasin, hvor hele balladen jo startede:
Matador

Og overfor startede Mads Skjern jo som bekendt Tøjhuset:
Matador

Omegnsbanken var også repræsenteret:
Matador

Senere i serien blev Tøjhuset til Skerns Magasin:
Matador

Nå, til bilerne - her har vi elskerindens, i Susse Wolds smukke skikkelse, Austin Seven fra enten 1932 eller 1935 (ifølge min far, som er bilnørd):
Matador

Og her er det Oluf Larsens, alias Grisehandler Larsen, Chrysler fra 1930:
Matador
Den som Maude senere kører jøden fra banken ud til grisehandlerens gård og gemmer sig sammen med ham, alt imens Daniel (fra den anden side) passer hendes efternøler-datter. Jeps, det er klart mit yndlingsafsnit. Skønt at se at den kvinde kunne andet end at gå prinsessesur i seng.

Denne er Kresten Skjerns Ford Model 18 fra 1932:
Matador
Stadig en fin bil.

Og her er det Mads Skjerns Morris 10 Six fra 1934:
Matador
Den har også klaret sig fint igennem årene.

Det har denne til gengæld ikke:
Matador
Det er en Ford Junior de Luxe fra 1937, som var statist.

Der er ikke så meget "De Luxe" over den mere:
Matador

Det her er Oberst Hachels Fiat 501 fra 1924:
Matador

Og den sidste er en fin statist - en Chevrolet fra 1924:
Matador

Det var godt fundet på og et hyggeligt indslag på træffet.

torsdag den 17. november 2011

Nu bli’r det svært

At vælge! For de danser jo alle tre fantastisk!
Patrick og Claudia
Tommy og Marianne
Sofie og Silas

Åhr, kunne de bare danse videre resten af vinteren! :)

torsdag den 3. marts 2011

Bytte garderobe

En gang imellem forkæler jeg mig selv med et dameblad, og der bliver kvinder nogen gange spurgt om hvem de gerne vil bytte garderobe med. Hvem ville jeg selv bytte garderobe med? Marilyn Monroe!? Udmærket bud. Det ville i hvert fald være en go’ forretning for mig, men sådan set fra en hverdagsagtig vinkel, hvor brugbart er hendes tøj så? Nok liiidt for sexet. Så jeg tror jeg vælger at bytte med Betty Draper fra Mad Men, se hende lige:
Hun har simpelthen sådan nogle skønne kjoler, dragter og nederdele. Jeg håber hendes tasker, sko, smykker og MAND følger med:

namme namme

Naaah, ved nærmere eftertanke må hun godt beholde ham, der er lidt for meget rod med ham.

lørdag den 13. november 2010

Mine favoritter er ude!

Og jeg stemte på dem, så det er ikke min skyld.
Hvem skal jeg nu holde med?

onsdag den 22. september 2010

Vild med dans

Jeg tør godt indrømme det - jeg er vild med Vild med Dans! Og jeg forstår simpelthen ikke at det er pinligt at se det. Det er jo åbenbart ikke pinligt at se Robinson og Paradise Hotel, hvor deltagerne med vilje bli'r kastet ud i skandaler og intriger, kommer op og skændes, bli'r uvenner og går fra hinanden. Lutter dårlig stemning og ødelagte liv. Næh, Vild med Dans er perfekt fredagsunderholdning for mig: masser af smukke kjoler, underholdende dans, glade mennesker og varm "feel good" stemning - det bli'r ikke bedre på en udmattet fredag.
Jeg ved endnu ikke hvem jeg skal holde med, men et par stykker viser allerede potentiale.

søndag den 25. oktober 2009

Typisk dansk hjem - min bare!

Oprah Winfrey er vild med danskerne, som jo er verdens lykkeligeste folk. Ja, vi klager ikke for det er jo gratis og helt fantastisk reklame.
Under sit lynvisit i Danmark nåede hun også at besøge et typisk dansk hjem.

Gudfader, hvor føler jeg mig atypisk nu!

Jeg er fuldstændig enig med hr. Harder i at et "samtale-lokum" ikke er noget man ser særlig tit her i lille Danmark. Kunne du måske forestille dig at sidde der på tønden, men gæsterne sidder i stuen og ser på.

Og undskyld de har TRE børn - hvor er alt legetøjet og rodet henne?

Det er da til at krepere af grin over!

Vil du se et mere normalt dansk hjem, så kig her.

lørdag den 28. februar 2009

X-Factor GYS!

Jeg ser ikke særligt meget fjernsyn, jeg har aldrig været vant til det hjemmefra og synes altid at jeg har 117 andre mere interessant ting at tage mig til. Men i går havde jeg to veninder på besøg, som fulgte med i X-Factor, så jeg gik med til at tænde for fjernsynet.
Og jeg konkluderede at jeg DÆLME ikke er gået glip af noget!!!
GYS! For en samling komplet pinlige og talentløse deltagere. Jeg elskede dog hr. Blackmans kommentar om at det føltes som at styrte ned med et fly. Det er absolut ikke noget jeg har tænkt mig at tænde for igen. Men tænk hvor kunne alle de mange penge dog være brugt på noget mere interessant.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...