Det er ved at være lang tid siden jeg har fortalt en bilhistorie. Jeg har tidligere skrevet om:
Fars Chevy
Trille, min fars første bil
Den levende bil
Frederik, min mors bil
Mariehønen
Min sommerbil
Mød Albert
En af fars mere løjerlige køretøjer er nok hans Messerschmidt, som er en trehjulet lille grimrian fra 1955. Den har tidligere tilhørt Nordisk Film, hvor Øbberbøv kørte i den. Her er han i gang med restaureringen:
Og her er nøglerne til den med skilt hvor der står Øv & Bøv:
Da far fik den var der ingen papirer, så han fik tilladelse til at syne den uden papirer. Det er han kun den tredie der har fået.
Messerschmidten er en lille sag, ca. 200 cm lang og har kun 13 hk. Man har brugt overskuds cockpittet fra M-fly (F262), som var verdens første jagerfly, fra anden verdenskrig.
Den er en lille charmetrold.
Far fandt den på dba.dk i Sorø, manden, som havde den havde købt den af Nordisk film, valgte at sælge den da han syntes den var for slem. Far har skilt den helt ad og malet den. Han har også været i Tyskland efter dele til den og fået en del ting sendt fra England. Han har altid ønsket sig en Messerschmidt Tiger, og tænker at han måske kan bytte sig til en engang med denne:
Tiger modellen er firehjulet og har en større motor.
Her er den glade ejer:
Og her er den åben:
Der kan sidde to personer, det vil sige man sidder på række, ikke ved siden af hinanden. Når min søsters tvillinger har fødselsdag er det altid et stort hit at få en køretur af morfar.
Udstødningen ligner en vandkande:
Al indmaden i den var helt væk, så far har lavet nyt.
Den har heller ikke noget bakgear, men to sæt platiner til en cylinder, så når man skal bakke, stopper man motoren, trykker nøglen ned, starter motoren igen - på den måde vender man omdrejningen på motoren og får bakgear. Så man har faktisk fire gear i bakgear.
Det fine front emblem:
Dirch Passer og Judy Gringer har også kørt i den i filmen Peters baby, så den er faktisk en lille berømthed, som altid har boet i Danmark. Nu har den trygt og godt hos min far, bedre otium kan en bil vist ikke ønske sig.
Viser opslag med etiketten familie. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten familie. Vis alle opslag
torsdag den 12. februar 2015
torsdag den 1. januar 2015
Julenegle
Ups, der fik jeg lige holdt juleferie, men det tvivler jeg nu på at nogen opdagede. Jeg har faktisk tænkt en del over min blog på det seneste, det er jo ikke fordi jeg hverken høster særligt mange nye læsere eller kommentarer. Jeg ved ikke om det er fordi jeg skriver om for meget forskelligt, for kedeligt, for forudsigeligt eller og om I ikke gider se mine negle eller mine scanninger af gamle ALT for Damerne. Jeg er ret glad for Instagram, for det er både nemt og hurtigt at opdatere og følge, og der har jeg hurtigt fået en masse følgere. Men indtil videre har jeg besluttet at beholde min blog, så her kommer mine julenegle i december:
Det vil sige vi starter med mine Marilyn Monroe negle, stemplet med mine nye MoYou plader:
Den nude lak er fra Oriflame, jeg har tilføjet lidt mini-guldglimmer, for nude er bare ikke rigtig mig.
Mine fødselsdagsnegle, stemplet med Bundle Monster Holiday Collection oven på Ciaté Spending Spree, min yndlings duochrome lak:
Mine første julenegle:
En gradient med rødt og grønt glimmerlak ovenpå Sally Hansens Bleech Babe.
Her har jeg stemplet kristtjørn ovenpå på en billig guldlak fra supermarkedet, og tilføjet små røde rhinstene som bær:
Dem var jeg ret glad for, og de scorede også over 20 likes på Instagram, hvilket ikke er sket for mig før.
Alle tre lakker er fra ColorClub, mit yndlingslakmærke.
Og det sidste hold julenegle, Rudolf stemplet med Bundle Monster Holiday Collection ovenpå en guldlak fra supermarkedet og røde rhinsten som hans næse:
Den røde lak er ColorClubs Ruby Slippers, mind yndlings røde lak.
Jeg håber I havde en go' jul. Det havde jeg. Julemanden kom, og selvom søsters tvillinger er ni år efterhånden, kigger de stadig en smule betuttede op på ham:
Og han havde noget med til MIG!:
Jeg blev SÅ overrasket og GLAD! Jeg fik denne fuldstændigt vildt luksuriøse beauty box fra Estee Lauder fyldt med de lækreste makeup sager. Jeg må ha' været meget sød i år.
Rigtig godt nytår til alle der stadig gider læse med. :)
Den nude lak er fra Oriflame, jeg har tilføjet lidt mini-guldglimmer, for nude er bare ikke rigtig mig.
Mine fødselsdagsnegle, stemplet med Bundle Monster Holiday Collection oven på Ciaté Spending Spree, min yndlings duochrome lak:
Mine første julenegle:
En gradient med rødt og grønt glimmerlak ovenpå Sally Hansens Bleech Babe.
Her har jeg stemplet kristtjørn ovenpå på en billig guldlak fra supermarkedet, og tilføjet små røde rhinstene som bær:
Dem var jeg ret glad for, og de scorede også over 20 likes på Instagram, hvilket ikke er sket for mig før.
Alle tre lakker er fra ColorClub, mit yndlingslakmærke.
Og det sidste hold julenegle, Rudolf stemplet med Bundle Monster Holiday Collection ovenpå en guldlak fra supermarkedet og røde rhinsten som hans næse:
Den røde lak er ColorClubs Ruby Slippers, mind yndlings røde lak.
Jeg håber I havde en go' jul. Det havde jeg. Julemanden kom, og selvom søsters tvillinger er ni år efterhånden, kigger de stadig en smule betuttede op på ham:
Og han havde noget med til MIG!:
Jeg blev SÅ overrasket og GLAD! Jeg fik denne fuldstændigt vildt luksuriøse beauty box fra Estee Lauder fyldt med de lækreste makeup sager. Jeg må ha' været meget sød i år.
Rigtig godt nytår til alle der stadig gider læse med. :)
torsdag den 18. december 2014
Julegaven til mig selv
Man skal give sig selv julegaver, for så får man nemlig hvad man ønsker sig! ;) Og når jeg giver mig selv julegave, så plejer det at være noget specielt og det må man sige at det var i år - nemlig en neglestempelplade med mine helt egne motiver på fra FigTreeJewellery:
Her er billedet hun sendte mig som jeg skulle godkende. Linialerne i siderne er smarte, for det gør at man kan skalere sin skærm til faktisk størrelse og se om motiverne passer til sine egne negle.
Jeg tænkte længe over hvad der skulle på den, selvfølgelig min søn og min bil, men da der var plads til seks motiver måtte jeg finde på noget mere. Det blev min helt, Indiana Jones, og min barndomsheltinde, Modesty Blaise. Her er den færdige plade og hendes test:
Skal hun lave billeder klar til stempelpladen koster det ca. 50 kr. ekstra pr. billede, og det er bestemt det værd. Her er billedet af søn 3 år gammel, jeg sendte hende:
Og her er søn 18 år gammel:
Så min plade løb op i 250 kr., og det er bestemt ikke umuligt at jeg vender tilbage og bestiller en til, når jeg er kommet i tanke om hvilke motiver jeg mangler.
Jeg tænkte længe over hvad der skulle på den, selvfølgelig min søn og min bil, men da der var plads til seks motiver måtte jeg finde på noget mere. Det blev min helt, Indiana Jones, og min barndomsheltinde, Modesty Blaise. Her er den færdige plade og hendes test:
Skal hun lave billeder klar til stempelpladen koster det ca. 50 kr. ekstra pr. billede, og det er bestemt det værd. Her er billedet af søn 3 år gammel, jeg sendte hende:
Og her er søn 18 år gammel:
Så min plade løb op i 250 kr., og det er bestemt ikke umuligt at jeg vender tilbage og bestiller en til, når jeg er kommet i tanke om hvilke motiver jeg mangler.
torsdag den 11. december 2014
At give eller modtage
Jeg elsker at få gaver! Så barnlig er jeg faktisk stadig, men jeg tror næsten jeg elsker endnu mere at give gaver. Jeg har siden 1981 lavet pakkekalender til mine forældre, i år var den glimmergrøn med røde bånd, så fint. Den er de meget glade for:
Det er far der taget billedet med sin iPad, for jeg glemte som sædvanligt selv at tage et billede.
Søn har fået adventsgaver siden han var 11 (han er 21 nu), her hænger de i gardinstangen:
Så besøger han os hver søndag, så jeg kan se hvad han synes om hans gave. Jeg mistænker ham nemlig for at ville pakke alle fire op på een gang hvis jeg havde givet ham dem med hjem.
Søde Ægtemand (SÆ) får også adventsgaver, og i år flottede jeg mig og købte Bülows lakridskalender ude på mit arbejde:
Så han klager ikke.
Og jeg fandt en fuldstændig genial pakkekalender til min søster på Etsy:
Tanja Braun (i Tyskland) laver charmsarmbånd som pakkekalender, det vil sige den første dag fik hun armbåndet og derefter kan hun hver dag stikke hånden i den fine pose og hive en lille guldpose op med en charm i. Der er mange forskellige temaer og man kan også skrive og bede om specielle charms. Søster blev meget glad, og jeg vil ikke afsløre mere her, men I kan jo tage et kig på linket.
Jeg får sjældent selv hverken pakke- eller adventskalender, men i år var jeg heldig, for se hvad SÆ gav mig i fødselsdagsgave:

Superkalenderen fra Matas, så nu får jeg en gave hver dag i december! :)
Det er far der taget billedet med sin iPad, for jeg glemte som sædvanligt selv at tage et billede.
Søn har fået adventsgaver siden han var 11 (han er 21 nu), her hænger de i gardinstangen:
Så besøger han os hver søndag, så jeg kan se hvad han synes om hans gave. Jeg mistænker ham nemlig for at ville pakke alle fire op på een gang hvis jeg havde givet ham dem med hjem.
Søde Ægtemand (SÆ) får også adventsgaver, og i år flottede jeg mig og købte Bülows lakridskalender ude på mit arbejde:
Så han klager ikke.
Og jeg fandt en fuldstændig genial pakkekalender til min søster på Etsy:
Tanja Braun (i Tyskland) laver charmsarmbånd som pakkekalender, det vil sige den første dag fik hun armbåndet og derefter kan hun hver dag stikke hånden i den fine pose og hive en lille guldpose op med en charm i. Der er mange forskellige temaer og man kan også skrive og bede om specielle charms. Søster blev meget glad, og jeg vil ikke afsløre mere her, men I kan jo tage et kig på linket.
Jeg får sjældent selv hverken pakke- eller adventskalender, men i år var jeg heldig, for se hvad SÆ gav mig i fødselsdagsgave:
Superkalenderen fra Matas, så nu får jeg en gave hver dag i december! :)
torsdag den 9. oktober 2014
Goddag til efteråret
Ak, det var den sommer. Selvom den var go', er den jo aldrig lang nok. Nå-men, goddag til efteråret. En af mine yndlingsårstider. Den er så umådeligt smuk, og så kan jeg pynte op. Det elsker jeg! Sidste år viste jeg jer min lille samling af efterårspynt. Den er blevet udvidet en lille smule siden sidst.
Trælysestager med Edelweiss blomster, købt i Østrig i sommerferien:
Små grantræer lavet af bark, købt samme sted som lysestagerne:
I år har jeg købt masser af pyntegræskar til både uden og inde:
Endnu en trælysestage, købt i Østrig i sommerferien:
Søde ægtemand kunne ikke stå for hans ansigt. Pudebetrækkene med visne blade er købt i Ellos for et par år siden.
Jeg købte også et par superbillige ranker med kunstige visne blade i Østrig:
Her viklet om ledningen til min sofabordslampe.
Og så har jeg hæklet agern:
Hyggelige og fine. Opskriften er fra bogen "Hæklet julepynt".
Og denne fantastiske efterårsdug blev også købt i Østrig i sommerferien:
Og for et par dage siden fik vi dette læs brænde:
Som søn hjalp os med at stable ind i brændeskuret, så nu er vi klar til både efterår og vinter.
Trælysestager med Edelweiss blomster, købt i Østrig i sommerferien:
Små grantræer lavet af bark, købt samme sted som lysestagerne:
I år har jeg købt masser af pyntegræskar til både uden og inde:
Endnu en trælysestage, købt i Østrig i sommerferien:
Søde ægtemand kunne ikke stå for hans ansigt. Pudebetrækkene med visne blade er købt i Ellos for et par år siden.
Jeg købte også et par superbillige ranker med kunstige visne blade i Østrig:
Her viklet om ledningen til min sofabordslampe.
Og så har jeg hæklet agern:
Hyggelige og fine. Opskriften er fra bogen "Hæklet julepynt".
Og denne fantastiske efterårsdug blev også købt i Østrig i sommerferien:
Denne fine rustne jernkurv faldt Søde Ægtemand for i Østrig, den står nu og pynter på vores smukke nye hovedtrappe:
Den er genial, for den kan jeg pynte på forskellig vis året rundt, så det er lige mig.Og for et par dage siden fik vi dette læs brænde:
Som søn hjalp os med at stable ind i brændeskuret, så nu er vi klar til både efterår og vinter.
torsdag den 14. august 2014
Søns bil
Det er lykken at være søn af en mekaniker - søn er allerede på bil nummer to. Måske I husker at han fik en hvid Polo da han blev 18. Den blev senere byttet til en anden gammel Polo i bedre stand og med bedre motor. Den har han nu gjort smart i samarbejde med hans ferme far, og dele fra dba.dk, for man er jo ikke ligefrem rig som lærling. Resultatet er blevet supergodt og det skulle fejres med en fotosession, hvor jeg fik æren af at være fotograf. Vel hjemme igen har hans gode ven Thore, som er uddannet grafiker, redigeret billederne. Herunder ses resultatet:
Vi kørte ud til Refshaleøen på Amager, hvor der er nogle dejligt gamle og forfaldne bygninger, som var perfekte som baggrund:
Søn har malet bremsetromlerne neongrønne, som kontrast til det sorte:
Vi listede ind i B&W's store hal (den der blev holdt Melodi Grand Prix i) og skød et par billeder:
Da vi var næsten færdige fandt vi ved et tilfælde denne grafittivæg og måtte lige skyde et par billeder til:
Jeg synes faktisk vi var ret gode til at finde forskellige områder at fotografere i:
Det her er et af mine yndlingsbilleder. Jeg lokkede søn til at kravle op på den gamle træstamme og kigge ned på dytten:
Søns yndlingsbillede, taget inde i B&W hallen, håndholdt uden blitz:
Jeg fik også lokket ham til nogle få billeder, hvor han selv er med. Dette er vist ret godt, for det endte som hans Facebook profilbillede:
Og her den stolte ejer:
Da vi var færdige krævede jeg en is i løn, for det var dælme varmt at kravle rundt på asfalten i brændende solskin. Men en superhyggelig dag med drengene, jeg vil huske længe.
Vi kørte ud til Refshaleøen på Amager, hvor der er nogle dejligt gamle og forfaldne bygninger, som var perfekte som baggrund:
Søn har malet bremsetromlerne neongrønne, som kontrast til det sorte:
Vi listede ind i B&W's store hal (den der blev holdt Melodi Grand Prix i) og skød et par billeder:
Da vi var næsten færdige fandt vi ved et tilfælde denne grafittivæg og måtte lige skyde et par billeder til:
Jeg synes faktisk vi var ret gode til at finde forskellige områder at fotografere i:
Det her er et af mine yndlingsbilleder. Jeg lokkede søn til at kravle op på den gamle træstamme og kigge ned på dytten:
Søns yndlingsbillede, taget inde i B&W hallen, håndholdt uden blitz:
Jeg fik også lokket ham til nogle få billeder, hvor han selv er med. Dette er vist ret godt, for det endte som hans Facebook profilbillede:
Og her den stolte ejer:
Da vi var færdige krævede jeg en is i løn, for det var dælme varmt at kravle rundt på asfalten i brændende solskin. Men en superhyggelig dag med drengene, jeg vil huske længe.
torsdag den 9. januar 2014
I halvtredserne ...
Jeg blev 50 den 26. november sidste år, så nu er jeg officielt GAMMEL! Suk! Men det skulle fejres, og det blev det på ægte halvtredsermaner, for når nu jeg er vild med halvtredserstilen er det jo nærliggende at holde en halvtredserfest.
Jeg havde dækket bord med efterårstema:
Æbledekorationerne var supernemme at lave med en kernehusudstikker og var ret søde på bordet:
Sådan så kuverten ud, med en singleplade som bordkort:
Vi fik "flyversjusser" som velkomstdrink:
Og hvordan så vi ud? Her er gangsterbossen og hans dulle, aka søde ægtemand og jeg:
Kjolen købte jeg i Tyskland i sommers for 150 kr. og capen er ægte gammel. Mine gennemsigtige Askepot sko af pleksi glas er også fra halvtredserne.
Buddy Holly var også inviteret, i skikkelse af søn:
Min gudesmukke søster og hendes mand:
Hun havde købt ny kjole og fået håret sat af en frisør, så man sige at der var gjort noget ud af det.
Min søde forældre, som så ud præcis som de gjorde i halvtredserne:
Især far bli'r åbenbart ikke ældre, det var også ham som sled mest på dansegulvet. Bemærk at han har taget T-shirten omvendt på, det siger han at det var smart at gøre, da han var teenager. Og cigaretpakken i det oprullede ærme er også præcis som dengang. Mors kjoler var altid strammet ind af et bredt bælte, og hun fortæller især om et rødt et, som passede far om hovedet, så han kendte hendes bæltestørrelse.
Dolores del Rio og Blues Brothers, i skikkelse af vores gode venner:
Min skønne veninde havde været i en halvtredserbutik og købt et fint og ægte outfit:
Min smukke niece havde lånt kjole og bælte af mig og så fantastisk ud:
Hendes kæreste var i skræddersyet habit fra Thailand, det er nogle fine unge mennesker vi har i familien.
Tre af mine kolleger, som uden at have planlagt det matchede hinanden fint:
Jeg er vild med den rødprikkede "klokke", som Hanne kaldte kjolen.
Og en fjerde kollega som også så korrekt og supersød ud:
Søskendekærlighed - bror og jeg:
Jeg havde mine fuldstændigt fantastiske arvesmykker på.
Brors gave til mig var at spille plader hele aftenen, så vi hørte kun vinyl fra start til slut:
Jeg havde købt lidt gamle plader i en genbrugsbutik, til at pynte op med.
Og jeg fik overvældende mange gaver, nogen havde endda pakket gaverne ind i halvtredser stil:
Jeg fik så mange at jeg slet ikke kunne hverken overskue eller begribe det, men vil da lige vise et par af de mere specielle frem her:
En taske der ligner et sammenfoldet blad, sikkert fra tresserne - som mine forældre havde fundet i Stege på Møn. Sådan een har jeg ønsket mig i mange år, men har altid syntes at de var for dyre på nettet. Så det var en herlig overraskelse.
To skønne gamle brocher fra en af mine søde kolleger, hvis mormor havde en kjolebutik i fyrrerne og halvtredserne:
De er nye-gammel-lager, og den ene har stadig prisskilt på: 18 kr., hvilket min far siger har svaret til en ugeløn i fyrrerne. Dem er jeg utroligt glade for.
Og en fuldstændig fantastisk gave af søde ægtemand:
Pladespilleren over alle pladespillere - en Rega RP3. Jeg har ønsket mig RP1'eren i mange år, og så overraskede han mig med RP3'eren, for som han sagde "jeg spiller jo plader hver dag". Tak, skat! :) Den allerførste plade der blev spillet er Elvis Presleys Moody Blue, som har en fuldstændig fantastisk lyd.
Og hvordan så mine negle ud, spørger I:
De var faktisk ret simple, for jeg ville ikke bare lave kedelige røde negle, som i halvtredserne, men fandt i stedet en hvidguldslak, som matchede kjolen ret godt, nemlig Essies Beyond Cozy. På ringfingeren har jeg lavet et fødselsdagsflag med tape, den hvide er fra Depend og den røde er min yndlingsrøde: Color Clubs Ruby Slippers.
Det var en skøn aften hvor jeg havde indstillet fluxkondensatoren til 1956 og festede i den stil, som jeg altid har været mest forelsket i.
Tak til alle mine fine gæster for en dejlig aften, og specielt tak til søster for at ha' taget alle de gode billeder. :)
Jeg havde dækket bord med efterårstema:
Æbledekorationerne var supernemme at lave med en kernehusudstikker og var ret søde på bordet:
Sådan så kuverten ud, med en singleplade som bordkort:
Vi fik "flyversjusser" som velkomstdrink:
Og hvordan så vi ud? Her er gangsterbossen og hans dulle, aka søde ægtemand og jeg:
Kjolen købte jeg i Tyskland i sommers for 150 kr. og capen er ægte gammel. Mine gennemsigtige Askepot sko af pleksi glas er også fra halvtredserne.
Buddy Holly var også inviteret, i skikkelse af søn:
Min gudesmukke søster og hendes mand:
Hun havde købt ny kjole og fået håret sat af en frisør, så man sige at der var gjort noget ud af det.
Min søde forældre, som så ud præcis som de gjorde i halvtredserne:
Især far bli'r åbenbart ikke ældre, det var også ham som sled mest på dansegulvet. Bemærk at han har taget T-shirten omvendt på, det siger han at det var smart at gøre, da han var teenager. Og cigaretpakken i det oprullede ærme er også præcis som dengang. Mors kjoler var altid strammet ind af et bredt bælte, og hun fortæller især om et rødt et, som passede far om hovedet, så han kendte hendes bæltestørrelse.
Dolores del Rio og Blues Brothers, i skikkelse af vores gode venner:
Min skønne veninde havde været i en halvtredserbutik og købt et fint og ægte outfit:
Min smukke niece havde lånt kjole og bælte af mig og så fantastisk ud:
Hendes kæreste var i skræddersyet habit fra Thailand, det er nogle fine unge mennesker vi har i familien.
Tre af mine kolleger, som uden at have planlagt det matchede hinanden fint:
Jeg er vild med den rødprikkede "klokke", som Hanne kaldte kjolen.
Og en fjerde kollega som også så korrekt og supersød ud:
Søskendekærlighed - bror og jeg:
Jeg havde mine fuldstændigt fantastiske arvesmykker på.
Brors gave til mig var at spille plader hele aftenen, så vi hørte kun vinyl fra start til slut:
Jeg havde købt lidt gamle plader i en genbrugsbutik, til at pynte op med.
Og jeg fik overvældende mange gaver, nogen havde endda pakket gaverne ind i halvtredser stil:
Jeg fik så mange at jeg slet ikke kunne hverken overskue eller begribe det, men vil da lige vise et par af de mere specielle frem her:
En taske der ligner et sammenfoldet blad, sikkert fra tresserne - som mine forældre havde fundet i Stege på Møn. Sådan een har jeg ønsket mig i mange år, men har altid syntes at de var for dyre på nettet. Så det var en herlig overraskelse.
To skønne gamle brocher fra en af mine søde kolleger, hvis mormor havde en kjolebutik i fyrrerne og halvtredserne:
De er nye-gammel-lager, og den ene har stadig prisskilt på: 18 kr., hvilket min far siger har svaret til en ugeløn i fyrrerne. Dem er jeg utroligt glade for.
Og en fuldstændig fantastisk gave af søde ægtemand:
Pladespilleren over alle pladespillere - en Rega RP3. Jeg har ønsket mig RP1'eren i mange år, og så overraskede han mig med RP3'eren, for som han sagde "jeg spiller jo plader hver dag". Tak, skat! :) Den allerførste plade der blev spillet er Elvis Presleys Moody Blue, som har en fuldstændig fantastisk lyd.
Og hvordan så mine negle ud, spørger I:
De var faktisk ret simple, for jeg ville ikke bare lave kedelige røde negle, som i halvtredserne, men fandt i stedet en hvidguldslak, som matchede kjolen ret godt, nemlig Essies Beyond Cozy. På ringfingeren har jeg lavet et fødselsdagsflag med tape, den hvide er fra Depend og den røde er min yndlingsrøde: Color Clubs Ruby Slippers.
Det var en skøn aften hvor jeg havde indstillet fluxkondensatoren til 1956 og festede i den stil, som jeg altid har været mest forelsket i.
Tak til alle mine fine gæster for en dejlig aften, og specielt tak til søster for at ha' taget alle de gode billeder. :)
Abonner på:
Opslag (Atom)




































