torsdag den 13. november 2014

Tilbage til halvtredserne

For en måneds tid side kørte vi på den sidste motorcykeltur til Andelslandsbyen Nyvang med svoger og svigerinden. Jeg vidste slet ikke at det fandtes, og det er en skam for det var ligesom at blive tryllet tilbage til halvtredserne. Det er et levende museum i form af en landsby opbygget som i fyrrerne og halvtredserne. Man se forskelligt håndværk, som her hvor der drejes en snurretop:
Andelslandsbyen Nyvang
Som jeg selvfølgelig købte - for en hel tier.

Der er også en brugsforening, hvor alt med priser på kan købes:
Andelslandsbyen Nyvang

Mor har ofte fortalt om at da hun var ung og ikke havde nogen penge, fandtes der Eiffel cigaretpakker med kun fem styk i. Dem kunne man så investere sine sidste penge i når man var smøgtrængende:
Andelslandsbyen Nyvang

Strømpeafdelingen:
Andelslandsbyen Nyvang

Og gamle sodavand med patentpropper:
Andelslandsbyen Nyvang

Jeg forelskede mig i denne fine gamle radio:
Andelslandsbyen Nyvang

Og sådan et omstillingsbord har de stående i kælderen på søde ægtemands arbejde:
Andelslandsbyen Nyvang

Ind imellem kørte en veteranbil eller en dampmaskine forbi:
Andelslandsbyen Nyvang

Cykelsmedens fine skilt:
Andelslandsbyen Nyvang
Kæden er naturlig størrelse.

Fin gammel lastbil:
Andelslandsbyen Nyvang

Og KTAS-bilen som kørte forbi os et par gange:
Andelslandsbyen Nyvang

KTAS logoet (nu TDC):
Andelslandsbyen Nyvang

Jeg kan godt li' gamle lastbiler, især dem med snude:
Andelslandsbyen Nyvang

Smeden, som var en værre sørøver:
Andelslandsbyen Nyvang

Dagens tilbud:
Andelslandsbyen Nyvang

Mens vi var inde og spise frokost, var vi så heldige at en veteranlastbilklub kom på besøg:
Andelslandsbyen Nyvang

Dem måtte jeg ud og kigge på:
Andelslandsbyen Nyvang
Denne søde lille tofarvede Volvo var ikke til at stå for.

Pinup på køleren skal der til:
Andelslandsbyen Nyvang

Her står jeg i mc-tøj foran endnu en yndling:
Andelslandsbyen Nyvang

Landsbyen har lukket nu, men tjek deres hjemmeside, for de har en del julearrangementer: Andelslandsbyen Nyvang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...