onsdag den 16. december 2009

Jule-DJ: Moderne julemusik

Jeg lovede jo at være jule-DJ i disse dage, og lagde ud med den nostalgiske genre, som så absolut er min yndlings, men nu vil jeg forsøge mig med noget mere moderne. Det er svært at vælge, for så meget fantastisk moderne julemusik synes jeg faktisk ikke der er. Last Christmas med Wham er ligesom White Christmas med Bing Crosby voldspillet, så ingen af os orker at høre den mere, så den springer vi over.

Jeg har altid godt kunnet li' Shakin' Stevens - sød fyr (det er han faktisk stadig) og herligt nostalgisk musik, så denne julesang er lige noget for mig (og videoen er skøn):


Britney Spears' moderne julesang er faktisk heller ikke dårlig:


Mariah Carey har altså en skøn stemme som kommer til sin ret i denne skønne sang:


Jeg ved det godt, Slade er vist ikke ligefrem er moderne mere, men jeg kan nu så godt li' dem:


Ingen jul uden Jingle Bell Rock:


Cliff Richard synger bare godt, så han må med i samlingen:


Bruce Springsteen var min helt for 15-20 år siden, fed julesang:


Jeg vil slutte af i den moderne rockede genre, Bon Jovi i julestemning:


Næste gang jeg leger jule-DJ bli'r det dansk julemusik, og derefter vil jeg anbefale et par julefilm. Jeg gi'r ikke så let op, jeg vil sørge for at enhver Grinch kommer i julestemning.

3 kommentarer:

  1. What a fun post. I like your Slade video. That's awesome!!! One of my favorite songs is Jingle Bell Rocks.

    Thanks for stopping by my blog. I really like yours. Merry Christmas!!!

    Hugs,
    Gigi

    SvarSlet
  2. Sanne,
    I'm really excited to hear your Danish Christmas music and look forward to your next post. I wish I could read your post but I'll do my best to follow along. This is what I think you might have said in Danish...You love being a Christmas DJ, some of the music you play is not all traditional but modern, the song "Last Christmas" by Wham is like "White Christmas" by Bing Crosby, you like the Shakin' Stevens song, and then you listed some of your favorites, and then you said you will be playing Danish music next, and you will get all the people who act like Grinch into the spirit. Ok, that's what I think you said, LOL. Try not to laugh too hard (smile).

    Love,
    Gigi

    SvarSlet
  3. Gigi, You're really good at guessing Danish. And you have inspired me to get started on an English version of my blog, I will work on it during the Christmas days, I'll send you the link when I'm done.

    Last Christmas is just like White Christmas played so much that none of us wants to hear it any more, else everything is quite as you translated it. :)

    Here is a link to some Danish Christmas music I've posted today:
    http://gt-sanne.blogspot.com/2009/12/jule-dj-dansk-julemusik.html

    And here is a link to my favourite nostalgic Christmas music, I'm sure you know most of the songs:
    http://gt-sanne.blogspot.com/2009/12/jule-dj-nostalgisk-julemusik.html

    Have a lovely Christmas! :)

    SvarSlet
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...