torsdag den 6. maj 2010

Vask i de go'e gamle dage

Hvor jeg dog ELSKER min vaskemaskine!
Klik på billedet for større læsbar udgave.

Billedet er et scan af en gammel bog, jeg fandt hos olde da vi flyttede hende. Siderne beskriver hvordan man vasker på den korrekte måde - gisp! Bogen hedder "Lærebog i huslig økonomi for begyndere" og er fra 1927. Ingen kunne forstå hvorfor jeg reddede den, men jeg kan ikke stå for sådan noget gammelt nostalgi. Det er meget sundt ind imellem at blive mindet om hvor godt vi har det i vore dage.

2 kommentarer:

  1. Falsk reklame, Sanne! Jeg kan i alt fald ikke læse den læsbare udgave:-)

    Jeg er sandelig også glad for den moderne vasketeknik. Alligevel var der nu en form for fest over det, når det var vaskedag i gamle dage. Min mormor, som ikke boede særlig langt fra os, altså i byen, havde en vaskekælder i bebyggelsen med gruekedel, som man fyrede under med ægte ild! Jeg syntes, det var meget spændende.

    SvarSlet
  2. Det er jeg ked af, Rasmine, men nu ved jeg jo at du trænger en smule til briller. ;)

    Jeg sender den til dig i større udgave, teksten er ret underholdende.

    Ja, at tænde op i en gruekedel kender jeg også til, jeg tænker bare mere på hvor hårdt og tidskrævende et arbejde det har været.

    Rigtig go' weekend. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...