torsdag den 21. februar 2013

ALT for Damerne, februar 1953

Så har jeg scannet en ny omgang fra et gammelt ALT for Damerne, denne gang fra februar 1953, så det passer til måneden. Husk at alt kan klikkes op i større format, så det er til at læse.

Først forsiden, som jeg synes er ren kunst og uden en masse skæmmende overskrifter i neonfarver:

Ja, hvordan får man mere tid, for som hjemmegående husmor skal man tage minutterne i agt (klik selv op i større læsbart format):

Der har altid været råd at hente hos Doktoren:

På madsiderne indsendes der flittigt gode råd, som f.eks. dette, hvor man kan koge grønsagerne i poser, så de holdes adskilt - ikke helt dumt endda:

Opskrifter skal I da ikke snydes for, kan man friste med en æblegratin med mandler? Bemærk den muntre servering, i halvtredserne handlede det i høj grad og sjove navne og munter servering, der var jo knaphed på stort set alt - udover godt humør åbenbart:


Og håret skal været kort, dikterer Paris:

Videre til reklamerne, som er mine yndlings. Her er det Anders And - seriebladet i verdensklasse:

Jeg var slet ikke klar over at en af mine gode gamle yndlingslæbepomader faktisk er SÅ gammel:

Der var fokus på læberne, her en kunstnerisk læbestiftreklame fra Louis Philippe. Jeg elsker de gamle læbestiftshylstre:

Er de udkørt kl. 3? ... så gå hjem! Som direktionssekretæren muntert sagde, da jeg stod i lære. Men man kan jo også snuppe en kop Medova the:
Farmakologerne har jo immervæk bevist at den skærper tænkeevnen!

Noget lækkert der er billigt, og her tænkes vist ikke på den fikse unge husmor!

Jeg vil slutte med en reklame for verdens bedste støvsuger, og det mener jeg virkelig. R2D2, som den hed, da jeg boede hjemme og gjorde rent med en magen til:

Jeg smutter ud og brygger mig en kop the, så jeg kan få skærpet tænkeevnen. ;)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det spændende, at du har scannet et gammelt Alt for damerne, Sanne - og der er jo fine råd, vi sagtens kan bruge i dag, som fx 'kogt i pose'.
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes simpelthen de er så charmerende at jeg vil dele dem med jer. Rigtig go' weekend. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...