torsdag den 23. maj 2013

Masser af gamle ALT for Damerne

Jeg er jo glad for halvtredserne, og den bedste måde at komme i den rette stemning er ved at sætte sig i min fine lænestol med et dameblad fra halvtredserne, mens en LP spiller halvtredsermusik. Jeg havde efterhånden slidt min lille samling af gamle ALT for Damerne op, så jeg kiggede på Den Blå Avis og fandt et par gode samlinger. Her er første sending landet:

Det var en ung fyr som havde købt et hus, hvor der lå en kæmpe samling gamle dameblade i et skab på loftet. Dem syntes han var synd at smide ud, hvilket jeg kun kan takke ham for. Og se hvor fint de er sorteret med noter om nyttige opslag:
Det var næsten synd at smide ud.

Her er de alle sorteret i årstal og markeret på mit arkiveringssystem:

Systemet har jeg luret af Johanna Öst, jeg har bare ikke skrevet skemaerne i hånden, men strikket dem i Word: 

Det ser pænt ud og er overskueligt og genialt i al sin enkelhed:

Stort TAK til Johanna for den geniale idé.

Så fremover kan I godt regne med faste indslag hvor jeg scanner fra et af mine gamle dameblade.

4 kommentarer:

  1. Tillykke - sikke en skøn samling du har fået fat i! Håber du viser lidt frem fra bladene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og allerede i starten af juni er der planlagt et indlæg med scan af et blad fra juni 1955. :)

      Slet
  2. Sikke en skat at modtage. Wow, dem gad jeg godt lure i :-)Jeg læser også med hos Jonna.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også glad for min efterhånden store samling. :) Om to uger kommer der et juni-scan, så glæd dig. Smid mig lige et link til Jonna. Rigtig go' weekend. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...