torsdag den 26. september 2013

Nye sko

Jamen, køber hun da slet ikke sko mere? Jo, men jeg har virkelig prøvet at holde mig skindet efter jeg for et par år siden kom hjem med 12 par sko! Jeg har ikke direkte en regel om at "kommer der et par sko ind, skal der et par ud", men der røg alligevel 12 par sko ud senere på året. I år er der røget 15 par sko ud og næsten ingen ind, indtil ...! Vi var på Opel GT træf (jeg glemte mit kamera begge dage, så ingen billeder), hvor vi udstillede vores små fine billeder på torvet i Roskilde og gik en tur ned ad hovedgaden. Der var der en Outletbutik, som jeg lige måtte ind og kigge i. Jeg fandt først de her fine klipklappere:
De stod og glitrede indsmigrende på hylden, og er superfine til f.eks. havefester og lignende hvor højhælede sko bare ikke duer.

Jeg faldt også for disse lyserøde ballerinaer med sorte rhinstenshjerter på snuderne:
De var sat ned fra 1.200 kr. til 299 kr., så de måtte simpelthen tilføjes min lille samling af flade sko.

Længere nede ad gaden var der en Bianco som havde lavet et stativ med 70% og disse måtte jeg lige prøve:

Jeg syntes de var lige høje nok til min ankel, men da hun regnede ud at de kom til at koste 120 kr., snuppede jeg dem alligevel, for se lige de guldsnuder:
De er da fantastiske!

Nå, Søde Ægtemand fandt et par støvler som han syntes var fede, men jeg kunne simpelthen ikke mase min højre vrist igennem dem, meget mærkeligt. Men den flinke ekspedient ringede til Bianco i Lyngby og fik lagt et par til side til mig. Jeg osede derud om mandagen og kunne faktisk få dem på:
Se lige hvor fine de er, med guldlynlås og guldbesætning på hælen.

Men så havde de lavet en hel væg med sko til 99 kr.! Det er jo direkte tarveligt! Den måtte jeg lige kigge nærmere på, og faldt over disse sorte slingbacks med udskæringer:
Sorte sko er jo en evergreen, og disse er lige lidt mere fikse pga. udskæringerne og den gyldne rem.

For mange år siden havde jeg et par superskønne lysegrønne stiletter, og jeg har savnet dem lige siden, så da jeg så dette mintgrønne par, var jeg ikke i tvivl:
De var godt nok kun i 37, men med en sål i gik de an. Jeg har allerede planlagt masser af outfits med dem. :)

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne sko og støvler du har købt! Tillykke.

    SvarSlet
  2. Hej! Jag har läst din blogg en tid nu och tycker att det är en riktigt bra mix av allt från bilar till nagellack :-)
    och förstås en massa om skor! Jag har en fråga, skulle du någon gång kunna göra en liten "guide" till de typer av skor man mest behöver? Hur man bygger en snygg/paen (lite vintageinspirerad kanske) skogarderob från grunden för hela året? Jag är så dålig på skor så skulle gärna få lite tips. Hälsningar /Nea

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nea, undskyld mit sene svar. Og tak fordi du læser min blog, det glæder mig. Jeg har også en engelsk udgave af min blog, hvis den er nemmere at læse, se engelsk flag øverst til højre. Med hensyn til vintage inspireret sko guide, tænker jeg straks på The Bombshell Manual of Style. Her anbefales klassiske sorte, mørkeblå/marine blå og beige stiletter, dem kan man faktisk klare sig igennem hele sine garderobe med. Derefter kan man begynde at udbygge med forskellige hælhøjder, sandaler og peep-toes. Tak for din søde kommentar. :) hilsen Sanne

      Slet
  3. Støvlerne med lynlås kan du sige mig hvad de hedder eller deres artikel nr, leder efter dem da jeg engang selv havde dem og elskede dem, men de er virkelig svære at finde.. 🙈😊

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...