torsdag den 22. august 2013

Sommernegle

Nå, her er hvad jeg har husket at tage billeder af i løbet af sommeren på neglefronten.

Jeg er jo vild med Pinterest og så denne udgave af en fransk manicure, som jeg her har efterlignet:
Begge lakker er gamle, men kan helt sikkert findes nogenlunde magen til. Den lyserøde er fra Misa, den neonpink er fra Depend.

Blå holokys:
Den lyseblå hololak er fra Makeup Store og hedder Siw, den blå er en kinesisk stampinglak.

Og her har jeg forsøgt mig med almindeligt tape:
Den røde er OPI's The Spy Who Loved Me, den orange er en billig La Femme og den grønne er fra USA. Jeg var ved at blive sindssyg af hvordan almindeligt tape hele tiden går i stykker, når man skal tage det af. Det lykkedes mig dog med tålmodighed og pincet at redde manicuren.

Denne manicure er lavet med Essie Navigate Her (en af mine yndlingsgrønne) og en antik L'Oreal der meget passende hedder Algae. På ringfingeren har jeg OPI's grønne glimmer fra Muppet kollektionen:
Og tapen er professionelt stafferingstape, som Søde Ægtemand har fået hos automaleren på hans arbejde. Jeg tror han blev træt af alt mit brok over hvor elendigt almindeligt tape er. Det er en drøm at arbejde med, så kender du en autolakerer, så fedt for ham. ;)

Denne skønne svømmepølsfarvede lak fik jeg i gave af min søde kollega, da jeg havde beundret den på hendes negle:
Den er stemplet med en af mine nye Pueen-plader, som er superfede (mere om dem senere), men desværre har min toplak trukket ret meget i det, superærgerligt! Men jeg var for doven til at lave det om.

Og her er mine meget sommerlige ferienegle - jordbær og mariehønsetema:
Begge lakker er igen gamle, den perlemorshvide er en antik Gosh og den røde er en OPI mini.

Da jeg var i Tyskland købte jeg Essences berømte glimmerunderlak, som kan pilles af. Den blev afprøvet under IsaDora Ocean Crush, en teksturlak som var supersmuk i flasken:

Teksturlakker er ikke rigtig noget for mig, men denne var jeg nødt til at købe. Faktisk kunne jeg ha' købt dem alle, men det er jeg glad for at jeg ikke gjorde, for jeg synes stadig ikke det er pænt. Jeg har lyst til at lakere 7-8 lak klar lak over, så det bli'r glat og blankt. Ja, jeg ved det godt, jeg er gammeldags.

Dette er trediedagen, så det holder ikke en hel uge med glimmerunderlakken, som min mani ellers plejer. Det blev med møje og besvær pillet af senere på dagen. Glimmerunderlakken lugtede præcis som trælim (se evt. træslimstricket her), det var bare tyndere og sværere at pille af, så jeg vil umiddelbart ikke anbefale det. Stjæl noget af din mands trælim i stedet. ;)

5 kommentarer:

  1. De sommerlige ferienegle er skønne!

    Synes nu at den blå teksturlak ser ret godt ud :)

    God søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde, du har jo set dem i virkeligheden. :)

      Slet
  2. Wow, hvor er det flot! De pink øverst er min favorit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame. Jeg synes også den pink udgave er fin og enkel.

      Slet
  3. Vilka fina nail arts!

    Du vill inte ställa upp med någon av dem i vår tävling?

    http://www.isadora.com/dk/competition/

    Hälsningar,
    Ulrika på IsaDora

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...